Dobre wieści z rynku amerykańskiego

san-franciscoPod koniec 2015 roku 30 mln gospodarstw domowych oraz 65% wszystkich przedsiębiorstw w Stanach będzie korzystało z VoIP i w konsekencji zrezygnuje z tradycyjnych operatorów kablowych. Aktualnie wskaźniki te wynoszą kolejno: 23,5 mln domostw i 42% firm. W 2013 r. udział operatorów VoIP w globalym rynku wzrósł o 8%, czyli o 68 mld USD w stosunku do roku poprzedniego.

Wśród najbardziej przydatnych rozszerzeń, z których chętnie korzystają amerykańskie firmy jest Zendesk (prod.  Nextiva), czyli aplikacja dla biur obsługi klienta pozwalająca na korzystanie z VoIP-a w komórce. Inny czołowy operator Avaya zdobył uznanie usługą unikatowych IP dla sektora MŚP. Za oceanem świetnie radzi sobie kanadyjski Mitel obsługujący 2 mld połączeń głosowych, rozmów na czatach i wiadomości każdego dnia.

22% amerykańskich gospodarstw z dostępem do sieci korzysta już z telefonii internetowej. W dłuższym okresie prognozuje się globalny wzrost usług VoIP w przychodach wynoszących 88 mld USD.

W Polsce jak za oceanem

Również w Polsce VoIP systematycznie zwiększa udział w rynku połączeń głosowych, które zaliczane są do telefonii stacjonarnej. Pod koniec 2012 r. wyniósł aż 34% (dla porównania: 29% w 2011 i 24% w 2010 roku). W liczbach całkowitych z telefonii internetowej korzysta już ponad 2,5 mln Polaków, w tym około 550 tys. firm, głównie z sektora MŚP.

Mimo imponujących wzrostów krajowi operatorzy dostrzegają nasycenie rynku i skłaniają się do oferowania usług komplementarnych takich jak wideokonferencje, które ostatnie promuje EasyCall. Z kolei HaloNet wzbogacił centralę telefoniczną w chmurze o moduł, który pozwala nagrywać rozmowy na serwerze operatora. Spółka Tartel, do której należy HaloNet przejeła również hosting pod marką Megahost.pl.

Cyfrowe chmury nad Australią

Tegoroczne raporty donoszą o rosnącej popularności nowych rozwiązań w Australii. Tamtejsze firmy chętnie korzystają z serwisów utrzymywanych w tzw. chmurze, co pozwala w jeszcze większym stopniu uprościć nawiązywanie połączeń telefonicznych. Technologia ta bowiem łączy ze sobą serwisy tradycyjnych operatorów i VoIP. Platformy w chmurze powinny w ciągu 5 lat zagospodarować ok. 30% australijskiego rynku o wartości 0,65 mld USD.

9 komentarzy
  1. Odpowiedz
    ulalala

    Easy Call – bardzo dobra firma do telefonii internetowej.

  2. Odpowiedz
    Jagna

    Moja firma opiera się obecnie na telefonii voip.

  3. Odpowiedz
    Wert

    A na jakiej?

  4. Odpowiedz
    Jagna

    Na Easy Callu właśnie.

  5. Odpowiedz
    Wert

    No no no. Dobry wybór.

  6. Odpowiedz
    lizergin

    Po przeanalizowaniu konkurencji stwierdziłem, że nie ma sensu przechodzić do innego operatora.

  7. Odpowiedz
    furman

    halonet bez problemu leci na 10 mbit/s

  8. Odpowiedz
    jaccek

    Easy call też

    • Odpowiedz
      madan

      W firmie mam ten voip i działa w porzo.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *